Kompozitní vozovka (asfalt a válcovaný beton)
Kompozitní vozovka je složena z tuhé podkladní vrstvy, kterou tvoří válcovaný beton (RCC) a vrchní obrusné asfaltové vrstvy. Jedná se o kombinaci tuhé a pružné vozovky, která spojuje různé materiálové charakteristiky a působí jako odolný kompozitní materiál. Ve srovnání s asfaltovou nebo tradiční cementobetonovou vozovkou je kompozitní systém vozovek cenově výhodnější alternativou, protože poskytuje lepší úroveň konstrukčních a funkčních vlastností.
Hlavní výhody kompozitních vozovek
Betonové vozovky se neprohýbají a mají vynikající odolnosti proti tvorbě trvalých deformací (vyježdění kolejí), vyvozené zatížení od dopravy je rychle a rovnoměrně rozloženo přes relativně širokou a únosnou oblast.
Většina zatížení na asfaltových vozovkách je přenášena do podloží. Pružné asfaltové vrstvy, které leží na podkladních vrstvách, rozloží vyvozené napětí postupně přes poměrně malou oblast do spodních vrstev. To znamená, že asfaltové vozovky jsou více citlivé a závislé na podpoře podloží a tloušťka jednotlivých asfaltových vrstev musí být taková, aby rozložila vzniklé zatížení bez vlastní deformace.
Použití kompozitní vozovky
Jak se pokládá kompozitní vozovka
Jsme zde, abychom zodpověděli jakékoli Vaše dotazy, které se týkají konkrétních produktů a služeb skupiny CEMEX.
Pro Vaše dotazy můžete také využít zákaznickou linku 800 11 12 12, která je Vám zdarma k dispozici v pracovních hodinách od 7 do 18 hodin.
Také můžete využít interaktnivní mapu a vyhledat kontakty na naše provozovny nebo zadat nezávaznou cenovou poptávku.